Команда НУХТ завершила курс «Візія майбутнього: відбудова громад на прикладі Маріуполя»
У межах професійного розвитку академічних менеджерів команда Національного університету харчових технологій успішно опанувала навчальний курс «Візія майбутнього: відбудова громад на прикладі Маріуполя», що реалізується на освітній платформі Prometheus.
Курс надав можливість глибше осмислити роль стратегічного бачення у процесах відбудови, а також ознайомитися з інструментами урбаністичного планування, ефективного залучення громад до процесів прийняття рішень та формування архітектурної Візії розвитку територій.
Завдяки вивченню досвіду Маріупольського муніципалітету, команда НУХТ отримала комплексне уявлення про послідовність дій у створенні Візії – від аналізу проблематики, збору даних і фасилітації громадських обговорень до розробки економічної моделі, інтеграції цифрових рішень та формування ідентичності міста майбутнього.
Щиро вдячні авторам курсу за набуті знання у сфері управління змінами, стратегічного розвитку та відновлення громад.
З вірою у відновлення та силу освіти – Команда професійного розвитку академічних менеджерів НУХТ.
Команда Національного університету харчових технологій пройшла другий етап Програми професійного розвитку академічних менеджерів, що був присвячений стратегуванню в умовах невизначеності. Учасники отримали важливий досвід, який допоможе краще планувати розвиток університету, реагувати на зміни та впроваджувати нові підходи в управлінні НУХТ. Програма дала можливість подивитися на стратегічне управління по-новому, зрозуміти, як оцінювати потреби та залучати команду до змін. Цей етап став ще одним кроком до підвищення якості управлінських процесів у закладах вищої освіти.
Нагадуємо, що Програма професійного розвитку академічних менеджерів – це унікальна ініціатива Міністерства освіти і науки України, яка реалізується Британською Радою в рамках спільного проєкту МОН та Світового банку «Удосконалення вищої освіти в Україні заради результатів».
Обов’язкові відмітки для Соцмереж:
Міністерство освіти і науки
World Bank
British Council Ukraine
#UIHERP #AcademicManagersUA
Команда НУХТ успішно опановує другий модуль Програми професійного розвитку академічних менеджерів, який був присвячений стратегіям та викликам, що виникають у процесі стратегічного управління в умовах невизначеності.
Під час навчання учасники ознайомилися з основними підходами до розробки та реалізації стратегії в умовах змін, вивчили сучасні методи моніторингу стратегії, а також розглянули приклади успішних інструментів для забезпечення ефективності та адаптивності організаційних стратегій. Зокрема, були детально опрацьовані ключові фактори успіху у реалізації стратегії, можливості для внесення змін та коригувань, а також механізми оцінки результатів.
Результатом роботи команди стало глибоке розуміння того, як стратегії можна адаптувати до швидко змінюваного середовища, і як враховувати різні внутрішні та зовнішні фактори при розробці стратегічних планів для університету.
Завдяки другому модулю команда НУХТ опанувала сучасні інструменти для стратегічного управління та адаптації до змін, зміцнила партнерські відносини з іншими університетами, обмінюючись досвідом у галузі стратегічного планування, поглибила розуміння внутрішніх та зовнішніх викликів, що можуть вплинути на успішну реалізацію стратегії університету, а також отримала цінні практичні навички для впровадження змін у стратегію, зокрема через сценарне планування та аналіз.
Від НУХТ у другому модулі Програми професійного розвитку академічних менеджерів брали участь Олена Подобій, директорка Центру моніторингу якості та координації освітньої діяльності університету, доцентка кафедри технології жирів, хімічних технологій харчових добавок та косметичних засобів (лідерка команди); Микола Копера, проректор з соціально-побутових питань; Сергій Токарчук, проректор з наукової роботи, доцент кафедри мехатроніки та пакувальної техніки; Юлія Запорожець, в.о. завідувача кафедри процесів та апаратів харчових виробництв, відповідальна секретарка Приймальної комісії, доцентка; Віктор Стабніков, завідувач кафедри біотехнології і мікробіології, професор; Юлія Левченко, в.о. завідувача кафедри економіки і права, доцентка; Олег Кузьмін, заступник завідувача кафедри технології ресторанної і аюрведичної продукції, професор.
Нагадуємо, що Програма професійного розвитку академічних менеджерів – це унікальна ініціатива Міністерства освіти і науки України, яка реалізується Британською Радою в рамках спільного проєкту МОН та Світового банку «Удосконалення вищої освіти в Україні заради результатів».
Обов’язкові відмітки для Соцмереж:
Міністерство освіти і науки
World Bank
British Council Ukraine
#UIHERP #AcademicManagersUA
Команда Національного університету харчових технологій пройшла перший етап участі у Програмі професійного розвитку академічних менеджерів — завершено Модуль 1, присвячений формуванню стратегічного профілю університету та ролі закладу в умовах суспільних трансформацій.
Під час навчання учасники опрацювали сучасні підходи до стратегічного позиціювання університету, вивчили успішні міжнародні кейси з розвитку соціального служіння, взаємодії з громадою, залучення стейкхолдерів, а також обговорили перспективи академічного лідерства у трансформації вищої освіти.
Результатом роботи команди стало створення стратегічного Профілю НУХТ — документа, який відображає унікальність, цінності, освітню, наукову та соціальну місію університету, а також задає вектор подальшого розвитку у взаємозв’язку з потребами суспільства, галузі та держави.
Завдяки модулю команда НУХТ:
- отримала практичні інструменти стратегічного управління та планування;
- зміцнила міжуніверситетське партнерство через обмін досвідом;
- сформувала нове бачення ролі академічного менеджменту;
- усвідомила потенціал університету як рушія змін у суспільстві.
Отримані сертифікати засвідчують не лише успішне опанування програми, а й готовність учасників впроваджувати інституційні зміни та підвищувати якість управлінських процесів у ЗВО.
Попереду — Модуль 2, нові знання, нові виклики та нові можливості для зміцнення інституційної спроможності університету.
Нагадуємо, що Програма професійного розвитку академічних менеджерів – це унікальна ініціатива Міністерства освіти і науки України, яка реалізується Британською Радою в рамках спільного проєкту МОН та Світового банку «Удосконалення вищої освіти в Україні заради результатів».
Обовязково вказати авторство фото: пресслужба Маріупольського державного університету
Обов’язкові відмітки для Соцмереж:
Міністерство освіти і науки
World Bank
British Council Ukraine
#UIHERP #AcademicManagersUA
Представники Національного університету харчових технологій взяли участь у тренінгу (3-5 сесія) у межах Модуля 1 «Роль університетів у контексті суспільних трансформацій» Програми професійного розвитку академічних менеджерів, яка реалізується за ініціативи Міністерства освіти і науки України, Британської Ради та Світового банку в рамках проєкту «Удосконалення вищої освіти в Україні заради результатів».
Учасники заходу мали змогу поглибити свої знання щодо сучасної ролі університетів у суспільстві, механізмів взаємодії з громадою та роботодавцями, а також практичного втілення дуальної та практико-орієнтованої освіти.
Сесія 3 «Прогромадський університет» була присвячена переосмисленню ролі вищої освіти у контексті глобальних змін та формуванню університетів як центрів розвитку громад. Розглядалися концепція Civic University, британський досвід, функціонування мереж Civic University Network, угоди про партнерство, міжнародні приклади, а також переваги й виклики реалізації прогромадського підходу в українських реаліях.
Сесія 4 «Взаємодія з роботодавцями. Дуальна та практико-орієнтована освіта. Прикладна наука» охопила широкий спектр тем, пов’язаних із формуванням сталих партнерств між університетами та бізнесом. Учасники ознайомилися з концепцією створення спільної цінності у взаємодії стейкхолдерів, ланцюгом створення цінності ЗВО та моделлю Value Net. Розглядалися глобальні тренди взаємодії вищої освіти й ринку праці, зокрема через призму платформи ESCO, актуальність оновлення компетентностей, подолання кваліфікаційного розриву та методику Needs & Gaps для виявлення проблемних зон у співпраці.
Особлива увага приділялася дуальній формі здобуття освіти: організації процесу, ролям сторін, роботі з бізнес-партнерами (зокрема, кейс ДТЕК), створенню Центру дуальної освіти, побудові кар’єрної траєкторії студента. Учасники розглядали також особливості прикладних досліджень: від відмінностей із фундаментальними дослідженнями до алгоритмів реалізації, форм академічної залученості та створення спільних дослідницьких платформ.
Сесія 5 «Розмова з практиком / Кейс – Україна» (спікери – Микола Трофименко та Світлана Калашнікова) стала майданчиком для обговорення реальних прикладів ефективної взаємодії між університетами та зовнішніми партнерами.
Тренінг відбувся у форматі динамічного обговорення, під час якого учасники обмінювалися досвідом, аналізували власні управлінські підходи та активно встановлювали професійні контакти.
Від НУХТ брали участь директорка Центру моніторингу якості та координації освітньої діяльності університету, доцентка кафедри технології жирів, хімічних технологій харчових добавок та косметичних засобів Олена Подобій (лідерка команди), проректор з соціально-побутових питань Микола Копера, проректор з наукової роботи, доцент кафедри мехатроніки та пакувальної техніки Сергій Токарчук, в.о. завідувача кафедри процесів та апаратів харчових виробництв, відповідальна секретарка Приймальної комісії, доцентка Юлія Запорожець, завідувач кафедри біотехнології і мікробіології, професор Віктор Стабніков, в.о. завідувача кафедри економіки і права, доцентка Юлія Левченко, заступник завідувача кафедри технології ресторанної і аюрведичної продукції, професор Олег Кузьмін.
Участь команди НУХТ у Програмі сприяє формуванню стратегічного бачення розвитку університету в умовах трансформацій, а також глибшому розумінню ролі вищої освіти у побудові сталого демократичного суспільства.
Обов’язкові відмітки для Соцмереж:
Міністерство освіти і науки
World Bank
British Council Ukraine
#UIHERP #AcademicManagersUA
10 квітня 2025 року на кафедрі процесів і апаратів харчових виробництв Національного університету харчових технологій відбувся міжкафедральний науковий семінар, організований у межах фахового обговорення дисертаційних досліджень. У центрі уваги була дисертаційна робота, представлена на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук за спеціальністю 05.18.12 – процеси та обладнання харчових, мікробіологічних та фармацевтичних виробництв, Гузьової Ірини Олександрівни, кандидата технічних наук, доцента кафедри хімічної інженерії Національного університету «Львівська політехніка».
Тема дисертаційного дослідження — «Науково-практичні засади масоперенесення розчинних речовин під час зневоднення рослинної сировини у виробництві цукатів» — є надзвичайно актуальною для сучасної харчової промисловості. У своїй роботі здобувачка зосередила увагу на вивченні закономірностей масоперенесення цукрів та інших речовин під час процесів осмотичного зневоднення, а також на розробці енергоефективних технологічних рішень для підвищення якості готової продукції.
Семінар відбувся за участі провідних викладачів, науковців та фахівців у галузі харчових технологій. В обговоренні взяли участь представники кількох кафедр, що спеціалізуються на процесах і обладнанні харчових, мікробіологічних і фармацевтичних виробництв, що дозволило провести всебічний аналіз представленого матеріалу.
Учасники відзначили високу наукову новизну, практичну цінність і міждисциплінарний характер дослідження. Окрема увага була приділена апробації результатів у виробничих умовах, можливостям подальшого впровадження розробок у вітчизняні підприємства та потенціалу для експортноорієнтованого виробництва цукатів з локальної рослинної сировини.
Під час заходу прозвучали деякі зауваження та рекомендації, спрямовані на вдосконалення окремих розділів дисертаційної роботи. Водночас усі висловлені думки мали виключно технічний або уточнювальний характер і жодним чином не вплинули на загальну наукову концепцію, структуру чи основні результати дослідження. Наукова спільнота відзначила цілісність і логічну послідовність представленої роботи, її високий рівень актуальності та практичну значущість.
Захід пройшов у доброзичливій атмосфері наукової дискусії, сприяючи розширенню професійних контактів і формуванню спільного бачення перспектив розвитку харчових технологій.
У межах реалізації Програми професійного розвитку академічних менеджерів за ініціативи Міністерства освіти і науки України, яка реалізується Британською Радою в рамках спільного проєкту МОН та Світового банку «Удосконалення вищої освіти в Україні заради результатів», команда Національного університету харчових технологій успішно опановує другу сесію Модуля 1 «Роль університетів у контексті суспільних трансформацій».
Друга сесія «Розмова про політику», була зосереджена на осмисленні сутності освітньої політики як інструменту впливу, що відображає цінності, інтереси, ідеї та відповідає на виклики часу. Учасники опрацювали ключові аспекти законодавчого регулювання вищої освіти в Україні, поглибили розуміння інституційної автономії закладів вищої освіти, а також ознайомилися з сучасними підходами до формування міждисциплінарних та спільних освітніх програм.
Особливий акцент було зроблено на інструментах гнучкості освітнього процесу – дуальній освіті, індивідуальних траєкторіях навчання та актуальних змінах у стандартах вищої освіти. Сесія сприяла формуванню здатності до стратегічного бачення освітньої політики, критичного осмислення взаємозв’язку між глобальними реформами та локальними освітніми практиками.
У другій сесії Програми від НУХТ брали участь директорка Центру моніторингу якості та координації освітньої діяльності університету, доцентка кафедри технології жирів, хімічних технологій харчових добавок та косметичних засобів Олена Подобій (лідерка команди), проректор з соціально-побутових питань Микола Копера, проректор з наукової роботи, доцент кафедри мехатроніки та пакувальної техніки Сергій Токарчук, в.о. завідувача кафедри процесів та апаратів харчових виробництв, відповідальна секретарка Приймальної комісії, доцентка Юлія Запорожець, завідувач кафедри біотехнології і мікробіології, професор Віктор Стабніков, в.о. завідувача кафедри економіки і права, доцентка Юлія Левченко, заступник завідувача кафедри технології ресторанної і аюрведичної продукції, професор Олег Кузьмін.
Цей навчальний етап допоміг академічним менеджерам НУХТ глибше усвідомити роль закладу вищої освіти у формуванні політики та реалізації змін, що мають забезпечити якісний розвиток системи вищої освіти в Україні в контексті суспільних трансформацій.
Обов’язкові відмітки для Соцмереж:
Міністерство освіти і науки
World Bank
British Council Ukraine
#UIHERP #AcademicManagersUA
У межах реалізації Програми професійного розвитку академічних менеджерів за ініціативи Міністерства освіти і науки України, яка реалізується Британською Радою в рамках спільного проєкту МОН та Світового банку «Удосконалення вищої освіти в Україні заради результатів», команда Національного університету харчових технологій успішно опановує першу сесію Модуля 1 «Роль університетів у контексті суспільних трансформацій».
Перша сесія «Вступ. Основи. Тренди», була присвячена осмисленню сучасної ролі університетів у контексті суспільних трансформацій. Серед ключових тем – стратегічні завдання модернізації вищої освіти, цінності Європейського простору вищої освіти, академічна автономія, належне врядування, сучасні моделі університетського лідерства, а також соціальна роль університетів у розбудові довіри та згуртуванні суспільства.
Учасники ознайомилися з основними вимірами автономії ЗВО, зокрема з 24 параметрами, які дозволяють оцінити рівень автономності в управлінні, фінансах, академічній та кадровій сферах. Особливу увагу приділено моделям університетського врядування та ролі лідерства як вищої форми управлінської компетентності у системі вищої освіти. Серед прикладів – модель розподіленого лідерства у вищій освіті Великої Британії.
Завдяки цієї сесії команда НУХТ не лише поглиблює розуміння стратегічних функцій сучасного університету, а й отримує дієві інструменти для подальшої розбудови внутрішньої управлінської культури, заснованої на цінностях, прозорості, довірі й співпраці. Опанування матеріалів першої сесії стало підґрунтям для подальшої участі у навчальному циклі та формування нової якості управлінських рішень у контексті сучасних освітніх трансформацій.
У перший сесії Програми від НУХТ брали участь: Олена Подобій (лідер команди) – директор Центру моніторингу якості та координації освітньої діяльності університету, доцент кафедри технології жирів, хімічних технологій харчових добавок та косметичних засобів; Микола Копера – проректор з соціально-побутових питань, Сергій Токарчук – проректор з наукової роботи, Юлія Запорожець – в.о. завідувача кафедри процесів та апаратів харчових виробництв, відповідальний секретар приймальної комісії, Віктор Стабніков – завідувач кафедри біотехнології і мікробіології, Юлія Левченко – в.о. завідувача кафедри економіки і права, Олег Кузьмін – заступник завідувача кафедри технології ресторанної і аюрведичної продукції.
Участь команди НУХТ у Програмі професійного розвитку академічних менеджерів дозволить критично переосмислити трансформаційні процеси у вищій освіті, зміцнити розуміння місії університету у сучасному суспільстві, а також сформувати навички стратегічного мислення й командної взаємодії в управлінні університетом.
Обов’язкові відмітки для Соцмереж:
Міністерство освіти і науки
World Bank
British Council Ukraine
#UIHERP #AcademicManagersUA
Національний університет харчових технологій пройшов відбір щодо участі у Програмі професійного розвитку академічних менеджерів, ініційований Міністерством освіти і науки України, що реалізовується Британською Радою в Україні у рамках спільного проєкту МОН та Світового банку «Удосконалення вищої освіти в Україні заради результатів». Ця програма спрямована на зміцнення інституційної спроможності закладів вищої освіти та розвиток компетентностей академічних менеджерів у ключових сферах, таких як трансформація вищої освіти, належне врядування, стратегічний та фінансовий менеджмент, управління персоналом, інтернаціоналізація та інституційні зміни. Метою Програми є зміцнення інституційної спроможності закладів вищої освіти України шляхом розвитку компетентності академічних менеджерів з питань трансформацій у вищій освіті, належного врядування, стратегічного та фінансового менеджменту, управління персоналом, інтернаціоналізації та інституційних змін.
У період з 17 лютого по 13 березня 2025 року було розглянуто 187 заявок від закладів вищої освіти України для участі у Програмі. За результатами оцінювання відібрано 93 заявки, які набрали необхідну кількість балів (мінімальний прохідний бал — 65, максимальний — 100). Решта 94 заявки були відхилені.
Навчання у рамках Програми відбудеться у трьох містах України:
м. Київ: 42 заявки (25 — на І цикл, 17 — на ІІ цикл);
м. Дніпро: 24 заявки (20 — на І цикл, 4 — на ІІ цикл);
м. Львів: 27 заявок (25 — на І цикл, 2 — на ІІ цикл).
НУХТ братиме участь у двох циклах Програми:
І цикл (початок навчання - квітень 2025 року): лідер команди — Подобій Олена.
ІІ цикл (початок навчання - жовтень 2025 року): лідер команди — Арсеньєва Лариса.
Участь Національного університету харчових технологій у Програмі професійного розвитку академічних менеджерів є значущим кроком на шляху до вдосконалення управлінських практик та підвищення якості освітнього процесу.
Команда НУХТ (І цикл) складається з досвідчених фахівців, кожен з яких вносить унікальний вклад у розвиток університету:
1. Подобій Олена (лідер команди) - директор Центру моніторингу якості та координації освітньої діяльності університету, доцент кафедри технології жирів, хімічних технологій харчових добавок та косметичних засобів;
2. Копера Микола - проректор з соціально-побутових питань;
3. Токарчук Сергій - проректор з наукової роботи;
4. Запорожець Юлія - в.о. завідувача кафедрою процесів та апаратів харчових виробництв, відповідальний секретар приймальної комісії.;
5. Стабніков Віктор - завідувач кафедри біотехнології і мікробіології.;
6. Левченко Юлія - в.о. завідувача кафедрою економіки і права.;
7. Кузьмін Олег - заступник завідувача кафедри технології ресторанної і аюрведичної продукції;
8. Смітюх Ярослав - завідувач кафедри автоматизації та комп’ютерних технологій систем управління ім. проф. А.П. Ладанюка (резерв);
9. Салавор Оксана - заступник завідувача кафедри екології та екоменеджменту (резерв).
Ця різноманітна команда прагне впроваджувати інноваційні стратегії управління, що сприятимуть розвитку НУХТ як провідного навчального закладу, орієнтованого на європейські стандарти освіти та науки.
НУХТ продовжує працювати над підвищенням якості освіти та розвитком управлінських компетенцій, що сприятиме успішному впровадженню інновацій та досягненню стратегічних цілей університету.
8 квітня 2025 року в Національному університеті харчових технологій, у рамках 91-ї Міжнародної наукової конференції молодих учених, аспірантів і студентів «Наукові здобутки молоді – вирішенню проблем харчування людства у XXI столітті», була представлена конкурсна робота на тему «Розробка та побудова моделей якості харчових продуктів» . Подія зібрала провідних фахівців з різних вузів України, які обговорили актуальні питання забезпечення якості та безпеки продуктів харчування.
У доповіді були представлені інноваційні підходи до створення математичних та комп’ютерних моделей, які дозволяють прогнозувати та контролювати якість харчових продуктів на всіх етапах їх виробництва та зберігання. Особливу увагу приділено методам оцінки складу продуктів, виявлення можливих дефектів та оптимізації технологічних процесів для збереження їх споживчих властивостей.
Присутні фахівці з провідних вузів України високо оцінили наукову цінність роботи та її практичну значущість. Учасники конференції наголосили, що запропоновані моделі мають великий потенціал для застосування в сучасних лабораторіях та на виробництві, що допоможе покращити контроль якості продуктів та забезпечити відповідність міжнародним стандартам.
Доповідач представив детальний аналіз переваг використання таких моделей, зокрема:
зниження витрат на лабораторні дослідження завдяки автоматизації процесів;
підвищення точності прогнозування термінів придатності продуктів;
можливість оперативного реагування на зміни умов виробництва чи зберігання.
Крім того, учасники конференції обговорили перспективи подальшого впровадження розроблених моделей у практику харчової промисловості. Серед пропозицій було відзначено необхідність розширення бази даних для навчання моделей та інтеграції нових технологій штучного інтелекту.
Ця доповідь стала важливим акцентом конференції, адже проблема забезпечення якості харчових продуктів є однією з ключових у контексті глобальних викликів харчування. Робота отримала високу оцінку експертів і стала предметом активного обговорення серед наукового співтовариства.
8 квітня 2025 року в Національному університеті харчових технологій відбулося чергове засідання секції процесів і апаратів у рамках 91-ї Міжнародної наукової конференції молодих учених, аспірантів і студентів «Наукові здобутки молоді – вирішенню проблем харчування людства у XXI столітті». Ця подія стала платформою для обміну інноваційними ідеями та презентацією передових досліджень у галузі харчових технологій.
Учасники засідання представили низку доповідей, присвячених актуальних напрямків удосконалення технологічного обладнання та оптимізації процесів у харчовій промисловості. Серед ключових тем були:
Енергоефективні методи сушіння: у доповідях про терморадіаційно-конвективне енергопідведення та конструкції сушарок були представлені нові підходи до зберігання якості продуктів при їх обробці.
Інтенсифікація теплообміну: дослідження механізмів підвищення ефективності пластинчастих теплообмінників за допомогою зміни режимних параметрів.
Розробка високоефективної екстракційної апаратури: акцентувалася увага на використанні коливальних ефектів для покращення якості екстракції.
Енергетична ефективність віброперемішування: аналіз енерговитрат у системах газ-рідина продемонстрував потенціал впровадження інноваційних методів перемішування.
Аналіз сушильних апаратів періодичної дії та методів поділу гетерогенних систем: ці доповіді допомогли краще зрозуміти переваги та обмеження сучасних технологій.
Класифікація теплообмінних апаратів: представлені критерії створюють основу для розробки нових типів обладнання.
Окрім усних доповідей, учасники мали можливість представити свої дослідження у форматі постерної сесії. Цей формат сприяв активному діалогу та обміну досвідом між молодими вченими, а також надав шанс отримати цінні поради від експертів галузі.
Засідання секції процесів і апаратів стало важливим кроком у формуванні наукового діалогу серед молодих дослідників, які беруть активну участь у вирішенні глобальних проблем харчування людства. Їхні ідеї та розробки мають потенціал стати основою для створення нових технологій, які покращать якість життя мільйонів людей у всьому світі.
Ця конференція ще раз підтвердила, що саме молодь є рушійною силою наукового прогресу, а її ентузіазм та творчий підхід є запорукою успіху у вирішенні найскладніших завдань сучасності.
25 березня 2025 року доцент кафедри процесів і апаратів харчових виробництв (ПАХВ) Тарас Мисюра провів захопливу та інформативну зустріч із учнями Хотівського академічного ліцею ім. Левка Лук'яненка. Цей захід став частиною нашої профорієнтаційної кампанії, спрямованої на знайомство молоді з перспективними напрямками сучасної науки та інженерії.
На зустрічі доцент кафедри розповів про ключову роль інновацій у харчовій промисловості, яка є однією з найважливіших галузей світової економіки. Учасники дізналися, як сучасні технології допомагають створювати нові продукти, покращувати їхню якість та зберігати корисні властивості. Особливу увагу було приділено роботі з розробки та впровадження унікального обладнання, яке забезпечує ефективність виробництва.
Учні мали можливість не лише послухати теоретичну інформацію, а й поставити запитання, що їх цікавили. Вони дізналися про особливості навчання на кафедрі, про екскурсії на провідні підприємства галузі та про можливості участі у міжнародних проектах. Зокрема, багатьох зацікавило, як знання, отримані на кафедрі, можуть допомогти у створенні екологічно чистих продуктів майбутнього.
Зустріч завершилася демонстрацією практичних прикладів робіт студентів та викладачів. Школярі з подивом спостерігали за презентацією проектів, які вже успішно впроваджуються у виробництво. Такий підхід допоміг їм краще уявити собі, як виглядає робота інженера-технолога на практиці.
Особливо враження справила атмосфера спілкування — відкрита, дружня та водночас професійна. Учні не соромилися ділитися своїми ідеями та планами, а також цікавилися можливостями для самореалізації у харчовій галузі.
Подібні заходи допомагають не лише ознайомити молодь із різноманіттям професій, а й надихають їх на пошук свого місця у сучасному світі. Ми вдячні адміністрації Хотівської школи за організацію цієї зустрічі та сподіваємося, що учні знайшли для себе щось корисне та натхненне.
11 березня 2025 року відбулася цікава та насичена подія — зустріч із учнями Хотівського академічного ліцею ім. Левка Лук'яненка у рамках профорієнтаційної роботи. Доцент кафедри процесів і апаратів харчових виробництв (ПАХВ) Мисюра Тарас мав чудову можливість поділитися своїм досвідом, знаннями та захопленням із молодими школярами, які активно шукають свій шлях у великому світі професій.
Зустріч була наповнена живим діалогом, запитаннями та обговореннями, які відкрили учням нові горизонти. Доцент представив основні напрями діяльності нашої кафедри, розповів про сучасні технології у харчовій промисловості, значення інновацій та ролі інженерів у створенні продуктів, які є не лише смачними, а й безпечними для здоров’я. Особливо враження справили реальні приклади проектів, над якими працюють студенти та викладачі нашої кафедри, а також демонстрація сучасного обладнання, яке використовується у навчальному процесі.
Учні з цікавістю дізналися про етапи навчання на кафедрі, про те, як формуються технічні та інженерні навички, а також про перспективи працевлаштування після закінчення навчального закладу. Дуже приємно було бачити, як вони зацікавлено слухали про можливості участі у наукових дослідженнях, розробках нового обладнання та технологій для харчової промисловості.
Особливо хотілося б відзначити активність учнів старших класів, які не соромилися задавати питання щодо вступу, навчального процесу та кар'єрних можливостей. Такий інтерес надихає нас продовжувати профорієнтаційну роботу і спілкуватися з молодим поколінням.
Подібні заходи допомагають не лише ознайомити школярів із різними професіями, а й надихають їх на саморозвиток, пошук своїх інтересів та сміливий крок у велике майбутнє.
Дякуємо адміністрації Хотівському академічному ліцею за організацію зустрічі та всім учням за їхню увагу та зацікавленість. Сподіваємося, що цей день став для них корисним і надихаючим!
17 грудня 2024 року доценти кафедри процесів і апаратів харчових виробництв Мисюра Тарас та кафедри експертизи харчових продуктів Попова Наталія провели профорієнтаційну зустріч для учнів 10-х класів Новосілківського академічного ліцею "Ерудит" Чабанівської селищної ради Фастівського району Київської області.
Метою заходу було ознайомлення десятикласників із перспективами вибору професій у сфері харчових технологій та експертизи харчових продуктів. Представники університету розповіли про важливість харчової промисловості для економіки країни та сучасні інновації в цій галузі.
Особливу увагу було приділено ознайомленню з освітніми програмами університету. Учням пояснили:
які дисципліни є ключовими для вступу;
які знання й навички знадобляться у навчанні;
як проходить навчальний процес і практичне навчання.
Також десятикласникам розповіли про можливості участі у заходах університету, таких як дні відкритих дверей, щоб вони могли ближче ознайомитися з кафедрами, лабораторіями та освітнім середовищем. Зустріч завершилася коротким обговоренням, під час якого учні мали змогу поставити свої запитання.
16 грудня 2024 року доценти кафедри процесів і апаратів харчових виробництв Мисюра Тарас та кафедри експертизи харчових продуктів Попова Наталія організували профорієнтаційну зустріч для учнів 11-х класів Новосілківського академічного ліцею "Ерудит" Чабанівської селищної ради Фастівського району Київської області.
Ця зустріч була більш орієнтована на практичні питання, пов’язані з вступом до закладів вищої освіти. Представники університету детально розповіли про умови вступу, необхідні документи, вимоги до мотиваційного листа та нюанси складання профільних предметів.
Під час заходу обговорювалися:
сучасні технології у харчовій промисловості;
можливості працевлаштування після закінчення навчання;
проходження практики на провідних підприємствах;
участь у міжнародних стажуваннях та програмах обміну студентів.
Окрему увагу було приділено демонстрації прикладів інновацій у сфері харчових технологій, зокрема автоматизації виробничих процесів і екологічним підходам у виробництві.
Зустріч завершилася жвавою дискусією. Учні задавали запитання про майбутню кар’єру, можливості роботи за кордоном і перспективи розвитку галузі. Доценти надали корисні поради та закликали старшокласників обирати професію з урахуванням своїх інтересів і здібностей.
Такі зустрічі є важливим елементом підготовки випускників до свідомого вибору професії, допомагаючи їм краще зрозуміти свої можливості та перспективи.
12 грудня 2024 року відповідальний секретар приймальної комісії НУХТ, в.о. зав. кафедри процесів і апаратів харчових виробництв Юлія Запорожець та заступник відповідального секретаря приймальної комісії НУХТ, асистент кафедри процесів і апаратів харчових виробництв Вікторія Сапіга провели виїзну профорієнтаційну зустріч із учнями Переяславського ліцею імені Володимира Мономаха та Циблівського ліцею Циблівської сільської ради.
Зустріч була спрямована на ознайомлення старшокласників із освітніми можливостями НУХТ, популяризацію технічних спеціальностей і допомогу учням у визначенні майбутнього кар’єрного шляху.
Представники приймальної комісії розповіли про спеціальності, які пропонує НУХТ, сучасні освітні програми, унікальні лабораторії, а також можливості участі у міжнародних стажуваннях та проєктах.
Учні дізналися про особливості вступної кампанії 2025 року, умови навчання, студентське життя та перспективи працевлаштування після закінчення університету.
Старшокласники отримали відповіді на питання щодо вибору спеціальностей, особливостей вступу, а також рекомендації щодо підготовки до НМТ.
Зустріч була надзвичайно продуктивною: учні отримали корисну інформацію, що допоможе їм у виборі майбутньої професії, а педагоги ліцеїв висловили вдячність за ініціативу НУХТ у проведенні таких профорієнтаційних заходів. За результатами зустрічі були підписані договори про співпрацю.
НУХТ продовжуватиме активно співпрацювати з освітніми закладами регіонів, залучаючи молодь до навчання у провідному університеті харчових технологій.
10 грудня 2024 року в теплій та конструктивній атмосфері відбулася зустріч ректора Національного університету харчових технологій (НУХТ) Олександра Шевченка та відповідального секретаря приймальної комісії Юлії Запорожець із педагогічною радою гімназії №59 імені О.М. Бойченка. Метою заходу було обговорення перспектив співпраці між університетом і закладом загальної середньої освіти задля підвищення рівня підготовки випускників та їхньої мотивації до вступу у вищі навчальні заклади.
Ректор представив ключові досягнення нашого університету, сучасні освітні програми, інноваційні лабораторії та можливості працевлаштування для випускників.
Керівництво гімназії та представники НУХТ спільно розробили план заходів для підготовки старшокласників до вступу, включаючи майстер-класи, гостьові лекції та інтерактивні воркшопи.
Сторони домовилися про обмін досвідом у проведенні наукових проєктів і конкурсів, що сприятимуть інтеграції учнів гімназії у науково-дослідницький простір.
Зустріч завершилася підписанням меморандуму про співпрацю, що закріпив основні напрямки партнерства.
Ця зустріч стала ще одним кроком до зміцнення зв’язків між гімназцією та університетом. Олександр Шевченко висловив впевненість, що співпраця з гімназією №59 імені О.М. Бойченка сприятиме всебічному розвитку молоді та їхній успішній кар’єрі в майбутньому.
З 23 вересня по 4 листопада 2024 р. доцент кафедри процесів і апаратів харчових виробництв ННІХТ Дубковецький Ігор Володимирович здійснював стажування на кафедрі гідрогазових систем Аерокосмічного факультету НАУ
За період стажування ознайомився з основними академічними напрямками спеціалістів кафедри:
• Гідравліка, гідрологія, гідрометрія;
• Проектування гідро- пневмопристроїв літальних апаратів;
• Проектування гідро- пневмосистем літальних апаратів;
• Струменева техніка високого тиску;
• Основи гідро- пневмоавтоматики;
• Динаміка рідинно-газових систем;
• Теорія автоматичного управління;
• Моделювання робочих процесів у рідинно-газових системах;
• Комп’ютерне моделювання рідинно-газових систем;
• Проектування рідинно-газових систем літальних апаратів;
• Проектування систем життєзабезпечення, комфорту та захисту літальних апаратів;
• Функціональні та рідинно-газові системи літальних апаратів;
• Гідравліка та гідропневмопристрої;
• Технічна механіка рідини та газу;
• Гідродинамічні машини та гідропередачі;
• Гідрогазомеханіка.
За період стажування ознайомився з основними науковими напрямками спеціалістів кафедри:
• Турбулентні течії;
• Нестаціонарні течії у трубопроводах;
• Двофазні течії;
• Гідравлічний силовий привод літака;
• Гідравлічні системи літаків;
• Дослідження і моделювання кавітаційних явищ;
• Дослідження гідро-аеродинамічних явищ в вихрових камерах;
• Кавітаційні явища у гідроприводі;
• Кавітаційні технології.
Кафедра гідрогазових систем випускає фахівців зі спеціальності 134 “Авіаційна та ракетно-космічна техніка”, освітньої програми “Літаки і вертольоти”. Кафедра має IV рівень акредитації для підготовки фахівців. Випускники кафедри мають можливість працевлаштовуватися на підприємствах авіаційної та космічної галузей промисловості України, в тому числі на ДП “АНТОНОВ” і Київському центральному конструкторському бюро арматуробудування.
Під час проходження стажування І.В.Дубковецький детально ознайомився з матеріально-технічною базою кафедри гідрогазових систем яка має 9 спеціалізованих лабораторій, та досвідом роботи спеціалізованих лабораторій. В даних лабораторіях застосовується обладнання, що дозволяють проводити такі види наукової роботи:
Дослідження слідкуючих гідромеханічних та електрогідравлічних приводів систем керування літальних апаратів;
Дослідження робочих процесів в гідросистемах, гідромашинах, гідроапаратурі та пристроях гідравлічної струменевої техніки;
Дослідження та розробка обладнання рідинних струменевих технологій високого тиску;
Розробка методів та засобів технічної діагностики систем гідроприводу;
Дослідження кавітації, кавітаційних технологій та пристроїв;
Дослідження робочих процесів в пневматичних системах;
Розробка методик прискорених ресурсних випробувань гідро-пневмоприводів;
Розробка методик безперервної акусто-емісійної діагностики технічного стану гідро-пневмоприводів та систем в реальному часі;
Розробка інформаціно-діагностичних акусто-емісійних систем систем трибо діагностики;
Розробка трибовідновлюючіх сумішей.
Лабораторії кафедри:
Лабораторія гідравліки
Лабораторія гідромашин
Лабораторія гідро та пнемо приводу
Лабораторія аеромеханіки
Лабораторія функціональних систем
Спеціалізована лабораторія САПР
Лабораторія гідроприводу 2
Під час проходження стажування І.В.Дубковецький детально ознайомився з дослідженням турбулентних течій в циліндричному каналі з проникливою стінкою і тупиком. На вхід у перфорований канал надходив повністю розвинений турбулентний потік, а значення додатного повздовжнього градієнта тису сягали dp/dx = 103 Па/м (р – статичний тиск в каналі, х – повздовжня координата). Наведені у безрозмірному виді профілі осьової швидкості мають чітко виражену тенденцію до загострення при наближенні до торця каналу. Загострення безрозмірного профілю осьової швидкості й разом з цим збільшення коефіцієнта потоку імпульсу β (інтегральної характеристики профілю швидкості) до кінця каналу до величин характерних для ламінарного руху, дозволяють судити про якісну зміну режиму руху в каналі з проникливими стінками. На підставі уявної ламінаризації потоку при великих числах Рейнольдса (Re = 104...105) і наявності ковзання (υw ≠ 0) на проникливій боковій поверхні для розрахунку течії з відсмоктуванням застосували модель ідеальної рідини.
Під час проходження стажування І.В.Дубковецький детально ознайомився з зміною мікромасштабної динаміки мікробульбашок, оцінка кавітаційної ерозії поверхонь, що потребує аналізу великомасштабних гідродинамічних механізмів. В дослідженнях доцільно представити розробку інструменту оцінки ризику ерозії, спричиненої кавітацією, які схожі за процесами з зміною шорсткості в поверхнях капілярів що висушуються і потребує прогнозування моделювання багатофазного потоку з інтенсивністю ерозії в матеріалах. Розвиток багатофазного потоку в каналі можна змодельювати за допомогою моделі стисливої суміші, де зміна фази представляється за допомогою однорідної моделі релаксації, а розвиток турбулентного потоку було змодельовано за допомогою підходу динамічної структури для симуляції великих вихрів. Особливу увагу варто приділити інкубаційному періоду кавітаційної ерозії за методом накопиченої енергії. Локалізація ерозії яка відбувається у дросельному каналі, схожа з нерівномірністю капілярів при зневодненні за рахунок різної структури і різних оптичних властивостей терморадіаційного сушіння.
Учні Ліцею № 92 вирушли у незабутню подорож у світ харчових технологій! Відвідавши кафедру процесів і апаратів харчових виробництв Національного університету харчових технологій, юні дослідники занурилися в атмосферу справжньої наукової лабораторії та побачили на власні очі, як працює сучасне обладнання, що використовується у харчовій промисловості.
Особливу увагу школярів привернули:
Циркуляційна сушильна установка: Учні дізналися, як за допомогою цієї установки можна ефективно сушити різноманітні продукти, від фруктів і овочів до зерна. Вони спостерігали, як волога випаровується з продуктів, а повітря циркулює всередині установки, забезпечуючи оптимальні умови для сушіння.
Апарат для дослідження псевдозрідженого стану: Цей апарат дозволяє створювати умови, при яких тверді частинки поводяться як рідина. Учні побачили, як за допомогою цього явища можна здійснювати різноманітні технологічні процеси, такі як сушіння, обсмажування, змішування.
Молоткова та валкова дробарки: Школярі спостерігали, як ці машини подрібнюють тверді продукти на дрібні частинки. Вони дізналися про різні типи дробарки та їх застосування у харчовій промисловості.
Фільтр-прес: Цей апарат використовується для відділення рідини від твердих частинок. Учні побачили, як працює фільтрувальний елемент і як відбувається процес фільтрації.
Центрифуга: За допомогою центрифуги можна розділити суміші на компоненти з різною густиною. Школярі дізналися, як цей принцип використовується для очищення рідин та відділення твердих частинок.
Пластинчастий та кожухотрубний теплообмінники: Ці апарати дозволяють ефективно обмінюватися теплом між різними середовищами. Учні дізналися, як ці теплообмінники використовуються для нагрівання, охолодження та пастеризації харчових продуктів.
Апарат для дослідження процесу перемішування: Школярі спостерігали за різними типами мішалок і дізналися, як вибирається оптимальний режим перемішування для різних продуктів.
Ферментер з вібраційною системою перемішування: Учні побачили, як у ферментері створюються умови для розвитку мікроорганізмів і отримання різних продуктів бродіння.
Установка для дослідження процесу гравітаційного осадження: Школярі спостерігали за процесом осідання твердих частинок у рідині під дією сили тяжіння.
Двокорпусна випарна установка: Учні дізналися, як за допомогою випарної установки концентрують розчини шляхом випарювання води.
Під час екскурсії учні також відвідали навчальні аудиторії, де на короткий час стали студентами.
«Це було неймовірно! Я ніколи не думав, що виробництво харчових продуктів – це такий цікавий і складний процес», – поділився своїми враженнями Олександр.
«Я дізнався багато нового про обладнання, яке використовується в харчовій промисловості, і тепер хочу стати інженером-технологом», – зізнався Антон.
Екскурсія на кафедру процесів і апаратів харчових виробництв стала справжнім святом для наших учнів. Вона не тільки розширила їхній кругозір, але й допомогла їм визначитися з майбутньою професією.
У сучасному світі вибір майбутньої професії є важливим кроком, який визначає шлях життя для багатьох молодих людей. Однак не завжди вони мають достатньо інформації для усвідомленого рішення. І саме тут важливу роль відіграють профорієнтаційні заходи, які дозволяють ознайомитися з різноманітністю професій та можливостями навчання.
Валентин Чорний, колишній аспірант Національного університету харчових технологій та активний випускник цього закладу, взяв на себе відповідальність провести профорієнтаційну роботу в рідній Оржицькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів імені Івана Яковича Франка на Полтавщині. Його особистий досвід навчання та кар'єрного зростання надихає молоде покоління і дає їм змогу побачити широкі перспективи у галузі харчових технологій.
У рамках зустрічі Валентин представив одинатцятикласникам можливості навчання в Національному університеті харчових технологій, розповів про різноманітність спеціальностей та кар'єрні перспективи, які вони можуть отримати після завершення навчання. Своєю особистою історією Валентин підкреслив те, як університет надав йому знання та практичні навички, що стали ключем до успішної кар'єри в галузі харчових технологій.
Школярі з зацікавленістю слухали про вимоги вступу, різноманітність спеціальностей та майбутнє студентське життя. Вони активно задавали питання та виявляли інтерес до можливостей, які надає університет. Випускники отримали флаєри з інформацією про вступні процедури та наявні спеціальності.
Учні пообіцяли зв'язатися особисто або з приймальною комісією університету у разі виникнення додаткових запитань. Це дозволить їм отримати додаткову інформацію та підтримку у важливому рішенні про майбутнє.
Проведена профорієнтаційна робота не лише допомагає молоді зробити усвідомлений вибір щодо майбутньої професії, але й сприяє розширенню впізнаваності та привертає абітурієнтів до Національного університету харчових технологій. Цікава та інформативна презентація дозволяє молодим людям побачити свої можливості та зробити перший крок до успішної кар'єри.
11 квітня наш університет мав за честь у черговий раз проводити Міжнародну наукову конференція молодих учених, аспірантів і студентів «Наукові здобутки молоді - вирішенню проблем харчування людства у XXI столітті». Цього року вона відбулася вже 90-й раз.
Однією з секцій конференції була
Засідання секції "Процеси і апарати харчових виробництв" відбулось у очному режимі в аудиторії кафедри.
На початку зустрічі з вітальним словом виступила в.о. завідувачка кафедри ПАХВ Юлія Запорожець. також зі святом науки привітав присутніх професор Володимир Зав'ялов.
На пленарному засіданні 11 квітня 2024 року молоді вчені обмінювались досвідом та науковими здобутками з різних сфер.
Електронний збірник матеріалів конференції доступний за посиланням:
https://conference.nuft.edu.ua/young/Books%20of%20abstracts/2024/Part_2.pdf
Підсумки конференції
1-ше місце - Клименко Максим Андрійович, БТ-2-1;
2-ге місце - Мельник Тетяна Петрівна, БТ-2-1;
3-тє місце - Топіха Тетяна Сергіївна, БТ-2-1.
Вітаємо молодих науковців і їх наукових керівників із новими творчими здобутками й бажаємо нових перемог і визнання!
До нових зустрічей на конференціях у наступному році!